ماكينة تعبئة علب دبس التمر النصف أتوماتيك كود 404 ماركة مهندس منسي

العميل: ألو، سلام عليكم بشمهندس.
المهندس منسي: سلام ورحمة الله وبركاته.
العميل: معاك مهندس صلاح زناتي.
المهندس منسي: أهلًا بيك.
العميل: معاك المهندس صلاح من الإمارات، اتصلت حبيت أسألك بخصوص خط إنتاج مال علب علب (PET) اللي بينحط فيه المواد الغذائية سواء مثل دبس التمر، مواد طحينية، وما إلى ذلك.
المهندس منسي: أه.
العميل: في عندكم هذا الخط ولا مانلجاه عندكم؟
المهندس منسي: لا إن شاء الله موجود.
العميل: امم..الطاقة الإنتاجية ما أريدها كبيرة يعني، ألف علبة
المهندس منسي: نعم؟
العميل: يعني رايدين خط الإنتاج العلب تكون 6لتر، 5لتر ومنها ال … وفيهم اللتر وفيهم النص لتر ال 3احتياط .
المهندس منسي: في نص أوتوماتيك وفيه أتوماتيك.
العميل: لا الأوتو ما تفرق عن النص .
المهندس منسي: عايزها تعبي تعبي علب بالخمسة 5كيلو؟.
العميل: 7كيلو، 8كيلو.
المهندس منسي: هتعبي إيه؟
العميل: دبس التمر أو الطحينية.
المهندس منسي: عاوز تعبى دبس التمر.
العميل: والطحينية
المهندس منسي: في زجاجات ولا في علب؟
العميل: لا علب بس تكون مو شفافة، تكون بيضا مغلقة.
المهندس منسي: أه، طب مش ممكن تبعتلي صورة العلبة كده طب في رسالة؟
العميل: أي علبة، ماعندي صورة علبة معينة، أنا بدي أساسا مستطيلة تكون، مو دائرية انش مو سلندر.
المهندس منسي: أه، عايز بعد التعبية تتلحم؟
العميل: تتعبى وتتلحم تتعبى وتتلحم، أو غطا فيها من فوق يتفتح ويتسكر، بعدين عليه يفتح ويتسكر مثل الغطا، كبير بتاع 4انش.
المهندس منسي: ماشي، دية هاتعمل في حدود 22000.
العميل: 22000 أوتوماتيكال.
المهندس منسي: إن شاء الله.
العميل: كام علبة تطلع لي باليوم أو بالساعة؟
المهندس منسي: تطلعلك 3000علبة بالساعة.
العميل: لا كتير، أريد أقل.
المهندس منسي: عايزها 1000 علبه مثلًا ولا؟
العميل: ألف..بالساعة.
المهندس منسي: ممكن تبطأ السرعة بتاعتها مافيهاش مشكلة.
العميل: طيب، نفس السعر ولا قل السعر علي شوية؟
المهندس منسي: أه، ممكن تشتغل نص أوتوماتيك، النص أوتوماتيك مافيهاش مشكلة.
العميل: النص أوتوماتيك ماتقدر تشيل من غير، شو بتشتغل النص أوتوماتيك.
المهندس منسي: ها؟
العميل: شو بتشتغل النص أوتوماتيك، يعني أنا تاعبك بالأسئلة بس حتى أفهم شو.
المهندس منسي: حضرتك بتحط العلبة تحت تحت المكنة، وفي دواسة كده بعد ماتحط العلبة تروح دايس برجلك عالدواسة، تبص تلاقيها اتعبت العلبة.
العميل: مابدي، بدي أتوماتيك تطلع معباية ومتسكرة العلبة كاملة، يعني أنا أحط الإبر، الإبر…. وهي تنفخ وتمشيها وتعبي فيها علبة وتسكرها.
المهندس منسي: هو انت كدة بتتكلم في علبة ولا بتتكلم في عبوة؟
العميل: عبوة كاملة……..
المهندس منسي: طب ابعتلى بس طلب الاستفسار ده عالإيميل عشان خاطر أنا توهت مع حضرتك.
العميل: لا بالعكس، الكلام أسهل من الإيميل، يمكن أنا، حابب أتكلم مصري؟
المهندس منسي: انت سألت على علبة وانت بتتكلم على عبوة.
العميل: لا علبه، علبة.
المهندس منسي: وأنا بتكلم علي مكنة تعبية وانت بتتكلم علي مكنة
العميل: تعبية، وعايز اتكلم عن، بالضبط صحيح، لأ أنا أقصد اذا بدي حتى يجيك الايميل واضح، بدي ماكينة تسويلي العلبة وتعبي، يعني تخلص العلبة وبعدين نعبيها يعني خبطة الاتنين في واحد، يعني أنا أجيب ابر أو المادة علبة وبتتعبى هذه العلبة خط انتاج كامل.
المهندس منسي: أه بص ياسيدي مكنة ال BET لوحدها في نص أتوماتيك وفي أوتوماتيك، النص أتوماتيك عاملة 7000 والأوتوماتيك عاملة 25000، مكنة التعبية والقفل الأوتوماتيك بتعمل 22000.
العميل: بس وفرتلي المعلومة، تمام، جزاك الله خير، وابعتلي ايميلك واتس أب حتى ابعتلك الطلب.
المهندس منسي: اكتب على النت ايميل المهندس منسي هتلاقيه كتير أوي.
العميل: تمام، بشمهندس عبد السلام.
المهندس منسي: مهندس منسي.
العميل: أوكي ياخي، منسي، أهلًا وسهلًا، أهلًا بشمهندس.
المهندس منسي: سلام.