ماكينة تغليف أكياس المكسرات من شركة المهندس منسي

ماكينة تغليف أكياس المكسرات من شركة المهندس منسي

 

ماكينة تغليف أكياس المكسرات من شركة المهندس منسي
ماكينة تغليف أكياس المكسرات من شركة المهندس منسي

العميل : سلام عليكم

مهندس منسي : عليكم السلام ورحمة الله وبركاته

العميل : كيف الحال

مهندس منسي : أهلاً بيك مين معايا

العميل : مع حضرتك عبد الكريم من أسيوط، كلمت حضرتك من فترة بخصوص ماكينة التغليف، وكنت أرسلت ليك على الواتس صورتها وحضرتك كنت قلتلي على سعرها وكده يعني

مهندس منسي : آه.. مكنة تغليف إيه؟

العميل : أكياس مكسرات وحاجات زي كده

مهندس منسي : آه.. نص أتوماتيك ولا أتوماتيك؟

العميل : نص اللي حضرتك كده بتعبيها وتحطلها هي بتنفخ وتقفل الكيس

مهندس منسي : آه…

العميل : أنا كنت الأول اتصلت برقم كان موجود على الموقع بتاعكم، فهو قالي أنا كنت بتصل متأخر لأن الراجل اللي هوه عايزها الأردني بيراسلني الآن حالاً فاحتمال بإذن الله أجيلكم الأربعاء يعني عشان آخد المكنة إن شاء الله، هوه كان في عندي إشكال صغير لذلك آسف إذا كنت بتصل في وقت متأخر يعني، لأنه هوه مستني مني رد نهائي في الموضوع ده

مهندس منسي : لا براحتك

العميل : ربنا يبارك في حضرتك، فكان آخر مرة اتصلنا على الرقم اللي موجود على الموقع بقالي إن سعرها 3، في الوقت اللي حضرتك قلتلي ثمنها 6000 جنيه، فحضرتك في فارق كده في السعر يعني لو حولت بال للمصري هتلاقي في فرق حوالي ألف جنيه يعني تقريباً 3 يطلعه بحوالي 5000 جنيه مصري بس، هوه بيقلي إزاي في زيادة هنا، ضريبة ولا إيه؟

مهندس منسي : بص حضرتك، اللي قلك 3 إحنا شركة ملتزمة ومحترمة في مواعيدها وملتزمة في كل حاجة، إحنا ملتزمين بـ3، أما اللي يقولك غير كده قله…. مش عارف أقول إيه؟؟؟ أنا شايف إن الناس اللي عندنا كلهم ناس محترمة، بالتأكيد في خطأ ما

العميل : لا أنا ظنيت إن ممكن يكون في خطأ في أسعار الماكينة، أو في مثلاً ضرائب او كده

مهندس منسي : هي القيادة دايماً لما بتلم حواليها بتلم حواليها الناس اللي على شاكلتها، يعني مثلاً لو هوه راجل محترم يلم حواليه المحترمين وبس، لو راجل عايز يشلط ويجيب شمال ويمين فبالتأكيد هيلم حواليه اللي بشلط…. فهمتني إزاي، فإحنا لينا اسمنا المحترم

العميل : نعم، ما شاء الله

مهندس منسي : في حد ما اتهمش حضرتك، إنت عايز مكنة لحام مع تفريغ الهوا، مع شفط الهوا، مضبوط

العميل : هي بتنفخ كمان الكيس أعتقد

مهندس منسي : آه بتنفخ الكيس آه، المكنة دي بـ 3، بالتأكيد هوه لما اتواصل مع أي تليفون من تليفون… إحنا عندنا أكتر من 12 أو 15 تليفون مبيعات، فبالتأكيد لما تواصل مع قدرش يوصفله تاني وصفله مكنة تانية خالص مختلفة تماماً، فالراجل فعلاً تواصل معايا أنا على الواتس وأنا قلتله 3، وما عنديش زيادة، ما عنديش أدنى زيادة

العميل : نعم… نعم… حضرتك يعني أجيب يبقى 390

مهندس منسي : إن شاء الله

العميل : طيب مش عارف واضح إن حضرتك غير اللي كلمته المرة اللي فاتت في أكثر من خط، فسامحني أنا ببص إن هوه في شخص واحد، فلا تؤاخذني.. لا تؤاخذني،

مهندس منسي : بارك الله فيك

العميل : طيب هل من باب التأكيد أبعت لحضرتك صورة الماكينة تاني رقم واتس

مهندس منسي : آه.. آه ابعتها من باب التأكد إن هي المكنة، عشان نتأكد تمام التأكد إن هي دي المكنة

العميل : طب أبعتلك على نفس الرقم اللي علي الانترنت في واتس

مهندس منسي : آه.. آه

العميل : طب ممكن أبعتها دلوقتي وترد عليا دلوقتي لأنه هوه منتظرني على التليفون جنبي، مستني مني رد يعني

مهندس منسي : إن شاء الله

العميل : طيب ماشي.. بارك الله في حضرتك

مهندس منسي : سلام

Author: Engineer Mansy