أكياس فاكيوم لتغليف المنتجات من شركة المهندس منسي

العميل: عزيزي المهندس منسي
المهندس منسي: اتفضل
العميل: عزيزي أنا اللي كلمتك الظهر إظاهر الخط مو راضي يشبك، أحتاج زي هادول أكياس إن كان ألومنيوم، إن كان بلاستيك… أي شيء
المهندس منسي: هي الصورة اللي موجودة قدامي دي معمولة من خامة الألومنيوم بولي إيثيلين ومتفكيمة، وده غلط هي المفروض تبقى من بولي أميد بولي إيثيلين لأنه… أنا عرفتها منين إنها ألومنيوم سك مع البولي إيثيلين؟؟ عرفتها من التكسيرة، الألومنيا نفسها متكسرة، الكيس نفسه متكسر، هي المفروض بولي أميد على ألومنيوم على بولي إيثيلين، وظيفة البولي أميد إنه هوه زيرو برمبليتي يعني صفر نفاذية، لأن احتمال إن المنتج اللي جوه بيتأثر بالضوء وبيتأثر بالأكسجين أكتيف، يعني تسرب الهواء، فهنا اللي حصل كالآتي: اللي حصل إن حضرتك عملت ألومنيوم بولي إيثيلين، فالألومنيوم بولي إيثيلين ده يحجب الضوء وبس، أما هوه المفروض بولي أميد ألومنيوم بولي إيثيلين
العميل: أنا ما فرقت معايا، هوه فقط شي يقفل المنتج ويحميه من الرطوبة، وأنا ما يهمني إن يكون ألومنيوم، حتى لو كان بلاستيك عادي، فهل إنتم الشي ده يندرج تحت منتجاتكم؟
المهندس منسي: هوه أكيد تحت منتجاتنا، ولكن ياريت نقدم المواصفة الصح، معنى إن همه غلفوها بالألومنيوم بولي إيثيلين يبقى همه قصدهم إن المنتج اللي جوه ما يتعرضش لأي نوع من الأضواء، فهمتني حضرتك، هوه صح بتاعها بولي أميد ألومنيوم بولي إيثيلين، ومكنة الفاكيوم اللي هتفكيم لك وتشفط لك الهوا برده موجودة عندنا، فشوف حضرتك وقرر وإحنا تحت الأمر
العميل: لو سمحت أبغى الأكياس دي اللي تقول عليها الـ3 أنواع، تقدم لي عرض سعر فيها بالمقاسات اللي أرسلت لك إياها، وتقدم لي سعر فيها وكمان خليني أشوف الماكينة دي إذا سعرها مناسب والداتا شيت حاجتها مناسبة أرسلي معلوماتها وكام سعرها ونشوف
المهندس منسي: آه هوه شوفلي كده المقاسات اللي إنت عايزها إيه؟ يعني كام × كام؟ يعني عرض × طول كام؟
بالنسبة لمكن الفاكيوم في منها نوعين: في منها موديل 601 ماركة المهندس منسي دي غرفة واحدة بتعمل، وفي منها 603 ماركة المهندس منسي دي 2 روم 4 وينجس يعني غرفتين 2 يعني مكنتين 4 اتجاهات لحام، يعني كأنها 4 مكنات من 601، دي سعرها
بال أو بالجنيه المصري مافيش مشكلة، يعني لو عايز تدفع بالجنيه المصري حولي بالجنيه المصري مافيش مشكلة، إنما إحنا بنسمي بال عشان نضمن ثبات الأسعار