ماكينه شرينك موديل 107 ماركة المهندس منسي

العميل: السلام عليكم
بدي أسأل بخصوص مكنة شرينك 107
إذا أمكن في فيديو لا نشوفها
المهندس منسي: ستجد فيديوهات متعددة لماكينة تغليف الشرنك موديل 107 ماركة المهندس منسي في هذا الرابط:
http://m2pack.me/videopackagingmachine/?s=107
العميل: أخي أنا بدي استعمالها بدي ضب 6 قناني شامبو مع بعض بيمشي حالها هيدي المكنة
أوك
إذا تقدر تديني خبر اعمل معروف، أنا بدي أستعملها قلتلك بضب فيها 6 قناني شامبو كلها مع بعض بمشي حالها ولا ما بمشي حالها؟ مش نايلون تبع شرينج نايلون عادي عرفت كيف؟؟
المهندس منسي: هوه بس كنت عايز أعرف الارتفاع بتاع العبوات أد إيه عشان خاطر أختار لك المكنة المناسبة بالضبط، عشان مقاسات المكن مختلفة، هوه كل المكن موجود بكل السايز، يعني من أول 16 سم ارتفاع إلى ما شاء الله، فكنت عايز أشوف حضرتك العبوات بتاعتك الارتفاع بتاعها أد إيه، والعرض أد إيه، يعني الباليتة كلها أد إيه؟ الطول مش مهم لسبب بسيط، لأن المكنة كونتينيوس يعني مستمرة، فأنا يهمني الارتفاع والعرض وبس
العميل: بكرة باخدلك قياسهم على الأد وبعطيك إياهم
ارتفاع 25 سنتم
من تحت كدر 18 في 19 سنتم
المهندس منسي: الماكينة اللي هاتنسبك هي ماكينة تغليف الشرنك موديل 101 ماركة المهندس منسي مقاس تشغيلي 35 × 45 سعرها أو ما يعادله بالجنيه المصري
العميل: والمقص سعرو كام
وهيدا بدو يكون نايلون التغليف
نوع النايلون الي بدنا مستخدمو p.e
العميل: ابعتلي رابط تبع المكنة على اليوتيوب تا شوفو لو سمحت يا باشا
المهندس منسي: هي مكنة البولي إيثيلين اللي هي p.e غير مكنة البولي بروبلين والبولي إوليفان، فتأكد من مادة التغليف كويس، لأني لما شفتها في الفيديو كانت مادة شفافة، فمعناها إنها كانت بولي أوليفان أو بي في سي، فممكن يكون الفيديو نفسه خدعني بالأضواء وكده يعني، فلو هي بولي إيثلين لأ بتبقى مكنة تانية بيبقى معاها تبريد شك من قدام، بيبقى مثلاً بالقطاعة أو من غير القطاعة مش مشكلة، والفرن وبعد كده تشوك كولد من قدام يعني التبريد المفاجئ من قدام، والفرن نفسه بيبقى فرن دبل، يعني فرنين في فرن، فتأكد لي كده بعد إذنك من مادة التغليف نفسها هل هي بولي إيثلين ولا بولي أوليفان ولا بي في سي؟ لأن البولي أوليفان والـ بي في سي بيمتازوا بأنهم شفافيتهم عالية جداً
العميل: أدي سعرها هيدا المكنة
المهندس منسي: سعر مكنة البولي إيثيلين اللي هي نظام فرنين وارتفاع 35 × 50 ومعاها كولد تشوك 4
هيدا النايلون
هو كده أوضح شويه ده بولي إيثيلين PE عموماً فيه خامات أفضل منه من حيث الشفافية والرونق والمال اسمها بولي أوليفين أو خامة ثانية اسمها بي في سي شرنك طري حاول تحصل على عينات منها وتجربها وتشوف الفرق وتدعي لي
….