تصنيع الاسطمبات من شركة المهندس منسي

تصنيع الاسطمبات من شركة المهندس منسي

تصنيع الاسطمبات من شركة المهندس منسي
تصنيع الاسطمبات من شركة المهندس منسي
العميل : السلام عليكم
المهندس منسي : عليكم السلام ورحمة الله وبركاته
العميل : باش مهندس إيه أخبارك
المهندس منسي : الحمد لله
العميل : مع حضرتك سيد الزيات من المدينة المنورة
المهندس منسي : آه أهلاً وسهلاً
العميل : معلش بالنسبة حضرتك للأشكال إنت بتصنعها حسب اسطمبة معينة ولا هي لها اسطمبة لوحدها؟
المهندس منسي : آه.. بتعمل الاسطمبة وبناء على الشكل اللي عملناها بتشكل
العميل : يعني هي بتيجي معاها اسطمبات
المهندس منسي : لا هي كده على وضعها، حضرتك بقى بتدينا أشكال وبنعملك الاسطمبات عليها وبنحاسبك عليها وبنركبها لك ونشغلها لك
العميل : الاسطمبة أياً كان الشكل
المهندس منسي : آه هي ما بتعرفش البلاستيك، البلاستيك اللي قدامها هي بيتشكله
العميل : يعني ممكن برطمانات؟
المهندس منسي : لا دي كيفية ودي كيفية تانية، المكنة 605 ديت بتشكل العلب، بتشكل الحاجات المفتوحة الرقيقة، أما البرطمانات ديت مكنة تانية اسمها مكنة نفخ عبوات
العميل : آه.. الاسطمبة ديت بتاخد وقت أد إيه؟
المهندس منسي : 3-4 أيام
العميل : طب وكل اسطمبة بتبقى تكلفتها إيه؟ ولا هي بتبقى أشكال مع بعض؟
المهندس منسي : كل اسطمبة بيبقى تسعيرة لوحدها
العميل : يعني يتراوح من كام لكام معلش؟
المهندس منسي : من يعني 3600 جنيه مصري وإنت طالع
العميل : الاسطمبة الواحدة بتعمل كذا شكل ولا شكل واحد؟
المهندس منسي : لو عايز ترص فيها أشكال رص فيها أشكال بس يبقى بنهزر يعني، شغل مش مضبوط يعني
العميل : طيب وحتة الوزن أنا اللي بتحكم فيه؟
المهندس منسي : آه الوزن بيبقى بناء على السكنس
العميل : الفكرة بتاعتنا جديدة إن إحنا نعبي فيها مخلل
المهندس منسي : لا دي مش جديدة ولا حاجة دي معمولة من زمان
العميل : والله.. واشتغلت مخللات بالفعل
المهندس منسي : هي بتشكل العبوة مالهاش دعوة إنت هتعبي في العبوة إيه؟؟؟ هي بتشكل لك عبوة، تاخدها تعملها مخلل، تعملها بسبوسة.. براحتك
العميل : آه يعني هي بتشكل العبوة وإنت بتعبيها بره، طب اللي ممكن أعبي فيها مخللات ممكن تبعتلي صور ليها معلش
المهندس منسي : حضرتك مشكوراً شرفنا بالزيارة هتقعد مع فريق المبيعات هيفهموك كل حاجة
العميل : طيب جزاك الله خير، المهم إن المنتج نفسه متوفر أقدر أعمله، وأتحكم في الأوزان وأعبي فيها مخللات من 200 جرام لغاية 3-4 كيلو، عشان لما أنزل مصر أشوفها
المهندس منسي : إن شاء الله عندنا المكن ده كله، لغاية ألف جرام دي مكنة، ومن بعد ألف جرام دي مكنة تانية
العميل : تمام وأقل حاجة في الوزن 200 جرام ولا أزيد
المهندس منسي : من 50 جرام
العميل : جزاك الله خير، ماشي يا باش مهندس، السلام عليكم
المهندس منسي : مع السلامة

 

Author: Engineer Mansy