تصنيع الاسطمبات من شركة المهندس منسي

| العميل | : | السلام عليكم |
| المهندس منسي | : | عليكم السلام ورحمة الله وبركاته |
| العميل | : | باش مهندس إيه أخبارك |
| المهندس منسي | : | الحمد لله |
| العميل | : | مع حضرتك سيد الزيات من المدينة المنورة |
| المهندس منسي | : | آه أهلاً وسهلاً |
| العميل | : | معلش بالنسبة حضرتك للأشكال إنت بتصنعها حسب اسطمبة معينة ولا هي لها اسطمبة لوحدها؟ |
| المهندس منسي | : | آه.. بتعمل الاسطمبة وبناء على الشكل اللي عملناها بتشكل |
| العميل | : | يعني هي بتيجي معاها اسطمبات |
| المهندس منسي | : | لا هي كده على وضعها، حضرتك بقى بتدينا أشكال وبنعملك الاسطمبات عليها وبنحاسبك عليها وبنركبها لك ونشغلها لك |
| العميل | : | الاسطمبة أياً كان الشكل |
| المهندس منسي | : | آه هي ما بتعرفش البلاستيك، البلاستيك اللي قدامها هي بيتشكله |
| العميل | : | يعني ممكن برطمانات؟ |
| المهندس منسي | : | لا دي كيفية ودي كيفية تانية، المكنة 605 ديت بتشكل العلب، بتشكل الحاجات المفتوحة الرقيقة، أما البرطمانات ديت مكنة تانية اسمها مكنة نفخ عبوات |
| العميل | : | آه.. الاسطمبة ديت بتاخد وقت أد إيه؟ |
| المهندس منسي | : | 3-4 أيام |
| العميل | : | طب وكل اسطمبة بتبقى تكلفتها إيه؟ ولا هي بتبقى أشكال مع بعض؟ |
| المهندس منسي | : | كل اسطمبة بيبقى تسعيرة لوحدها |
| العميل | : | يعني يتراوح من كام لكام معلش؟ |
| المهندس منسي | : | من يعني 3600 جنيه مصري وإنت طالع |
| العميل | : | الاسطمبة الواحدة بتعمل كذا شكل ولا شكل واحد؟ |
| المهندس منسي | : | لو عايز ترص فيها أشكال رص فيها أشكال بس يبقى بنهزر يعني، شغل مش مضبوط يعني |
| العميل | : | طيب وحتة الوزن أنا اللي بتحكم فيه؟ |
| المهندس منسي | : | آه الوزن بيبقى بناء على السكنس |
| العميل | : | الفكرة بتاعتنا جديدة إن إحنا نعبي فيها مخلل |
| المهندس منسي | : | لا دي مش جديدة ولا حاجة دي معمولة من زمان |
| العميل | : | والله.. واشتغلت مخللات بالفعل |
| المهندس منسي | : | هي بتشكل العبوة مالهاش دعوة إنت هتعبي في العبوة إيه؟؟؟ هي بتشكل لك عبوة، تاخدها تعملها مخلل، تعملها بسبوسة.. براحتك |
| العميل | : | آه يعني هي بتشكل العبوة وإنت بتعبيها بره، طب اللي ممكن أعبي فيها مخللات ممكن تبعتلي صور ليها معلش |
| المهندس منسي | : | حضرتك مشكوراً شرفنا بالزيارة هتقعد مع فريق المبيعات هيفهموك كل حاجة |
| العميل | : | طيب جزاك الله خير، المهم إن المنتج نفسه متوفر أقدر أعمله، وأتحكم في الأوزان وأعبي فيها مخللات من 200 جرام لغاية 3-4 كيلو، عشان لما أنزل مصر أشوفها |
| المهندس منسي | : | إن شاء الله عندنا المكن ده كله، لغاية ألف جرام دي مكنة، ومن بعد ألف جرام دي مكنة تانية |
| العميل | : | تمام وأقل حاجة في الوزن 200 جرام ولا أزيد |
| المهندس منسي | : | من 50 جرام |
| العميل | : | جزاك الله خير، ماشي يا باش مهندس، السلام عليكم |
| المهندس منسي | : | مع السلامة |