ماكينة تعبئة السكر الهاف اتوماتيك وماكينة لحام اكياس السكر من شركة المهندس منسي

ماكينة تعبئة السكر الهاف اتوماتيك وماكينة لحام اكياس السكر من شركة المهندس منسي

ماكينة تعبئة السكر الهاف اتوماتيك وماكينة لحام اكياس السكر من شركة المهندس منسي
ماكينة تعبئة السكر الهاف اتوماتيك وماكينة لحام اكياس السكر من شركة المهندس منسي

العميل : صباح الخير

المهندس منسي : صباح الخير يا فندم

العميل : إزيك يا باش مهندس، عامل إيه

المهندس منسي : الحمد لله، مين يا فندم

العميل : أنا زبون عندك، من فضلك أنا كنت سألت على مكنة تعبئة السكر اللي هي هاف أتوماتيك، تمام…

المهندس منسي : آه

العميل : طبعاً هي بيبقى فيها سخان لحام مش كده؟

المهندس منسي : لأ بيبقى جنبيها، جنبيها مكنة لحام بسير

العميل : آه.. آه… يعني مش جوه المكنة، هي المكنة بتعبي الكيس بس وحد تاني يلحم بقى على المكنة

المهندس منسي : لأ مش حد تاني، دي عندنا الجديد عندنا بقى إن إحنا عملنا مكنة اسمها لحام مستمر بسير، حضرتك بتحط الكيس على السير هي تاخده وتلحمه لوحدها من غير ما حد يقعد عليها

العميل : آه.. آه…

المهندس منسي : إنت كل اللي عليك إنك دلوقتي عبيت الكيس، بعد ما عبيت الكيس بدل ما تديه لحد تاني بتديه للمكنة دي، يبقى هنا وفرنا إيه…

العميل : إيد عامله آه

المهندس منسي : وفرنا واحد

العميل : واحد اللي هوه بيمسك الكيس ويعبيه، آه.. آه… طب المكنة اللي هي اللحام المستمر بتلحم سلوفان؟

المهندس منسي : بتلحم كل حاجة آه

العميل : بكام المكنة دي، غير سعر المكنة التانية، ولا سعرها لوحده؟

المهندس منسي : كل حاجة لوحدها

العميل : بكام المكنة دي؟

المهندس منسي : دي بتعمل يعني 2000 جنيه مصري

العميل : طيب، ما شاء الله يا باش مهندس منسي يعني كله بال

المهندس منسي : إحنا بنسمي بال، إنما إحنا بناخد بالمصري

العميل : آه…

المهندس منسي : بنسمي بال عشان تفضل أسعارنا ثابتة….

العميل : بتسمي بال عشان ال بـ 10 جنيه، يعني أي حاجة بـ 10

المهندس منسي : لأ

العميل : أمال بكام؟

المهندس منسي : هوه لغاية أول أكتوبر هنرفع السعر بناء على سعر ال اللي موجود في السوق الحالي

العميل : آه…

المهندس منسي : ولكن إحنا عشان شركة إنترناشيونال، لما ينتخذ قرار بنتحترمه، يعني إحنا قلنا هنأجل رفع أسعار… مافيش عندنا بقى رفع أسعار، إحنا بنعامل ال دلوقتي معاملة 10 جنيه، لأنه كان في 8 بـ 10 جنيه

العميل : آه.. آه…

المهندس منسي : دلوقتي وصل تقريباً 12، ففي في 1 أكتوبر هنرفعه لسعر 12 اللي موجود في السوق، إنما إحنا أسعارنا ثابتة زي ما هي ما اتغيرتش، ولا هتتغير

العميل : إن شاء الله بإذن الله، اتفضل يا باش مهندس، اتفضل

Author: Engineer Mansy