ماكينة تعبئة ولحام الاكواب من شركة المهندس منسي

العميل: السلام عليكم
المهندس منسي: عليكم السلام ورحمة الله وبركاته
العميل: لو تكرمت أسأل عن غطاء رقائق الألمنيوم كم هو سعر الألف؟
المهندس منسي: من فضلك ارسل لنا كوب من الأكواب التي تريد لحام غطاء الألومنيوم عليها
العميل: حياك الله أخوي الكريم، أكلمك من السعودية من المدينة المنورة، بارك الله فيك أرسلت لك صورة الكوب، أنا طالب ماكينة تعبي الكوب هاده 250 مللي حليب طبعاً أو لبن، مع تغليف الحراري والتاريخ، فما أدري هادي الماكينة موجودة عندكم ولا لأ؟
المهندس منسي: هوه في مكن نص أتوماتيك وفي مكن أوتوماتيك، المكن النص أتوماتيك هيبقى كده مكنتين، مكنة بتعبي سعرها في حدود ، ومكنة تانية بتلحم بيبقى تكلفتها في حدود 430 ، وفي بـ 350 لو إنت هتحط الغطا، أما أم 430 لو الغطا هيبقى من الرول مع تقطيعه
أما بالنسبة للمكن التاني الأوتوماتيك اللي هوه بيعبي ويلحم ويقطع في نفس الوقت دي بـ ، بتنزل كوبايتين في الضربة الواحدة، حوالي 60 كوباية في الساعة
العميل: طيب بارك الله فيك، بالنسبة للمكن الثاني اللي هوه ، يطبع التاريخ، والكمية من كام إلى كام؟ يعني أقل شي كان يكون وأعلى شي، كام مللي أقل شي وكام مللي أعلى شي
وبالنسبة للحلقة نفسها الكوب هل ممكن له مقاس مثلاً 73 ممكن نتحكم فيها أكثر وأقل؟
المهندس منسي: وحدة التاريخ بتتضاف عليها سعرها ، عملية التعبئة تتم من 50-350 مللي
العميل: طيب بالنسبة لصيانتها يجازيك خير، كيف صيانتها صعبة ولا البرمجة ها العربي إنجليزي
طيب بارك الله فيك بالنسبة لجودة المنتج يعني الغطا، هل تكون فيه تلفية، تكون في نسبة معينة للتلفية؟
يعني لو كان بالإمكان نشوفلها فيديو يكون واضح، لأنه أغلب الفيديوهات بالرابط اللي أنا أشوفها مو واضحة، وطريقة عملها، يجزاك خير
بارك الله فيك، بعدين إنت قلت تنزل كام في الساعة 60 ولا في الدقيقة؟ هاده بالنسبة للمكنة أم 6000 ، طب بالنسبة لليدوي هاي عليها النص أتوماتيك هل عليها التاريخ وممكن كام إنتاجيتها في الساعة؟
المهندس منسي: بالنسبة لصيانتها وخدمة ما بعد البيع، خدمة ما بعد البيع ضمان لمدة سنة ضد عيوب الصناعة وعشر سنين توفير قطع الغيار لحساب العميل، أما بالنسبة للصيانة فإنت بتتعامل مع ماركة المهندس منسي، اللي مكنها بتتميز بأنها سهلة الصيانة وسهلة التشغيل، عملية الكلام البرمجة مكتوبة باي إنجليش
بخصوص الفيديوهات بتبقى خفيفة شويه إحنا بنحاول نخفها عشان نعرف نرفعها على النت لأنه بتبقى صعبة لو هي ريزليوشن بتاعها عالي بتبقى صعبة في رفعها، عشان إحنا بنرفع على مواقعنا
أما عملية العدد، بالنسبة للعدد سوري أنا أخطأت في كده هي 60 ضربة في الدقيقة، يعني 720 كوباية في الساعة
وده طبعاً بالنسبة للمكنة الأتوماتيك