مكنة تغليف غطيان العسل من شركة المهندس منسي

مكنة تغليف غطيان العسل من شركة المهندس منسي

مكنة تغليف غطيان العسل من شركة المهندس منسي
مكنة تغليف غطيان العسل من شركة المهندس منسي

العميل: سلام عليكم

المهندس منسي: عليكم السلام ورحمة الله وبركاته

العميل: إزي حضرتك

المهندس منسي:  أهلاً بيك

العميل: إحنا كنا عايزين مكنة تغليف غطيان العسل

المهندس منسي:  آه.. يعني عايز تغليف إيه بالضبط في الغطا، الحتة البلاستيكة اللي فوق ولا عايز تغليف إيه بالضبط؟

العميل: أيوه مكنة تغليف غطيان العسل

المهندس منسي: آه… ما هو أنا فاهم آه، عايزها أنهي شكل بقى؟ حتة البلاستيكة اللي بتتحط على الغطا؟

العميل: إحنا دلوقتي عايزين كل الحاجات، يعني عايز إيه؟ يعني هنصنع الغطا الأول، وبلاستيكة تغلف الغطا نفسه بحيث ماحدش يقدر يفتح الغطا، تمام

المهندس منسي: آه…

العميل: بداية دي، ديت المكنة ديت حجمها أد إيه وعامله كام حضرتك؟

المهندس منسي:  حجم إيه؟ حجم المكنة ديت…

العميل: المكن نفسه، هل في مكنة للتعبئة أساساً ولا مافيش بداية؟

المهندس منسي:  في مكن للتعبئة إن شاء الله

العميل:  مكنة تعبئة العسل دي بكام حضرتك بداية؟

المهندس منسي:  في مكنة نص أتوماتيك وفي مكنة أتوماتيك، المكنة النص أتوماتيك بتعمل 1350 ، والأتوماتيك بتعمل 7000

العميل: طيب الأتوماتيك بتعمل إيه؟ بتعبي وبتغلف ولا بتعبي بس؟

المهندس منسي: لأ بتعبي بس، عملية التغليف بقى مكنة تانية

العميل: طب خلينا في التغليف، نعبي إحنا مش مشكلة

المهندس منسي: ماشي براحتك

العميل: بالنسبة للتغليف

المهندس منسي:  مكنة التغليف بتعمل 430

العميل:  بتغلف إيه بالضبط، بالغطا يعني ولا…

المهندس منسي:  بتغلف العبوة وبتغلف الغطا، بتغلف الـ 2

العميل:  طيب الإنتاجية… طب المساحة بتاعتها أد إيه؟ محتاجة مكان أد إيه؟

المهندس منسي:  محتاجة متر × مترين… متر × متر

العميل: 1 × 1

المهندس منسي:  أو متر × متر ونص عشان تعرف تتحرك

العميل:  بتغلف الغطا وبتغلف المنتج نفسه؟

المهندس منسي:  إن شاء الله

العميل: خلاص ماشي، فاتحين طوال أيام الأسبوع

المهندس منسي: آه ماعدا يوم الجمعة

العميل: وعدد الساعات شغالين من الساعة كام؟

المهندس منسي: من 11-9

العميل: طيب ثانية واحدة، أي سؤال تاني يا أ/ أحمد … ماشي يا فندم، شكراً، طب بالنسبة للطباعة معلش، عندك مكن للطباعة، هوه إحنا عايزين نعمل منتج باسم معين دي في المطبعة بقى ولا في عندكم في حاجة عندكم…

المهندس منسي: لا عندنا إن شاء الله حضرتك بس تشرفنا كده وتورينا هتبقى إزاي وإحنا نقولك على طريقته

العميل:  طيب.. طيب خلاص ماشي يا فندم، شكراً، متشكر جداً، مع السلامة

Author: Engineer Mansy