مكنة غلق أكواب الزبادي من شركة المهندس منسي

مكنة غلق أكواب الزبادي من شركة المهندس منسي

مكنة غلق أكواب الزبادي من شركة المهندس منسي
مكنة غلق أكواب الزبادي من شركة المهندس منسي

العميل : سلام عليكم

مهندس منسي : وعليكم السلام اتفضل

العميل : شركة المهندس منسي

مهندس منسي : أيوه

العميل : لو سمحت يا فندم أنا بسأل على المكنة بتاعت غلق الأكواب الورقية

مهندس منسي : آه..

العميل : إنت فاهم حضرتك كده زي علبة الزبادي لما تكون مقفولة

مهندس منسي : آه

العميل : حضرتك هي موجودة عندكم

مهندس منسي : موجودة آه

العميل : طب أسعارها كام لو سمحت يا فندم

مهندس منسي : 350 ، يعني 3500 جنيه في الحدود دي

العميل : حضرتك طبعاً فيها كل المقاسات، يعني مثلاً لو كباية كبيرة كباية صغيرة أعرض أطول كده

مهندس منسي : آه في مكنة تانية.. في مكنة بـ يعني 2000 جنيه بتعمل كل المقاسات

العميل : طب وحضرتك الخامات نجيبها منين، اللي هي بتعمل الغلق دي

مهندس منسي : عندنا

العميل : عند حضرتك

مهندس منسي : آه

العميل : بكام دي برده يا فندم؟

مهندس منسي : دي بيبقى بحسب الكمية وبحسب الكباية وحسب المقاس

العميل : أصل أنا إكمني بعملها دراسة فعاوز أعرف تكلفني…

مهندس منسي : ما هوه أنا إنت طلبت مني سعر الحاجة فأنا ادتهالك، فدي صدقني لو كنت  أعرف سعرها أنا كنت…. لأن السعر بيتحدد حسب الكمية وحسب الكباية وحسب المقاس… اتفضل.. اتفضل.. اتكلم

العميل : طب هي حضرتك بتباع بالكيلو ولا بتباع بالألف

مهندس منسي : لو هتخودها بالكيلو هتاخدها رول

العميل : آه…

العميل : يعني مثلاً يتحط على الكوباية 5 صاغ شلن ولا بريزة

مهندس منسي : هوه إنت عايز أي سعر وخلاص

العميل : لأ

مهندس منسي : طيب يبقى هاتلي الكوباية وأنا هسعرهالك وإنت واقف

العميل : خلاص طب العنوان يا فندم

مهندس منسي : إحنا عندنا حدائق القبة، مدينة نصر، باب الشعرية

العميل : طب حضرتك مواعيد مدينة نصر من إمتى لإمتى

مهندس منسي : من الساعة 8الصبح -9 بالليل

العميل : خلاص ماشي يا فندم أنا هكلم حضرتك بكرة وإن شاء الله هجيلك

مهندس منسي : هتجيلي على فين؟

العميل : هروح مدينة نصر ولا إنت فين؟

مهندس منسي : هكتب لك تليفونات مدينة نصر، أنا مش مبيعات أنا المستشار الهندسي للشركة

العميل : آه… ماشي يا فندم، مش واخد بالي يا فندم، أنا الرقم جيبته من على النت يعني

مهندس منسي : ولا يهمك يا غالي

العميل : خلاص ماشي

مهندس منسي : هقولك انا تليفونات المبيعات حالاً

العميل : خلاص حاضر يا فندم، هتبعتهالي على الواتس يعني ولا…

مهندس منسي : لا هبعتهالك على التليفون ده

العميل : خلاص أقفل ولا أخليني معاك على الخط

مهندس منسي : لأ إقفل وأنا هبعتهالك

العميل : خلاص ماشي يا فندم.. ماشي مع السلامة

Author: Engineer Mansy