خامات العبوات والطبات من شركة المهندس منسي

خامات العبوات والطبات من شركة المهندس منسي

خامات العبوات والطبات من شركة المهندس منسي
خامات العبوات والطبات من شركة المهندس منسي

العميل : سلام عليكم

مهندس منسي : عليكم السلام ورحمة الله وبركاته

العميل : حضرتك بسأل على عبوات 1 لتر اللي هي 30 جرام

مهندس منسي : عايز عبوة 1 لتر وزنها 30 جرام؟

العميل : أيوه

مهندس منسي : إنت عايزها بلاستيك ولا حاجه تانية

العميل : لا بلاستيك عادي بنعبي فيها أسمدة سايلة

مهندس منسي : آه موجودة

العميل : طيب إحنا بنحتاج العبوة خضرا والطبة ألومنيا، قصدي الطبة خضرا وطبة ألومنيا

مهندس منسي : إحنا عندنا الطبات بجميع أنواعها وعندنا المكن بتاعها لعمل الطبات بجميع أنواعه

العميل : تمام…

مهندس منسي : وعندنا برده الأكياس الألومنيا اللي إنتم بتحتاجوها

العميل : عظيم، الألف عامل كام يا باش مهندس؟

مهندس منسي : الكمية أد إيه؟

العميل : هنحتاج بتاع 3000 كده مبدئياً

مهندس منسي : ما ينفعش 10

العميل : دي أيام طين يا باش مهندس اللي إحنا فيها دي، عارف يعني إيه 2000

مهندس منسي : دي أقل كمية في الطبات

العميل : لا مش حكاية أقل كمية يعني ربنا يكرمنا ونعرف نعمل بيعة بره مصر عشان العملية طين هنا أساساً، فإحنا بنحاول نتحنجل هنا زي ما بيقولوا يعني

مهندس منسي : ربنا ييسرلك الأمور

العميل : الله يخليك يا باش مهندس

مهندس منسي : هتبقى الألف عامله في حدود 250 جنيه

العميل : اللي هي الألف إيه؟

مهندس منسي : ألف طبة

العميل : لأ ألف عبوة نفسها، العبوة لتر

مهندس منسي : آه 1000 عبوة، حضرتك بص هتيجي تختار العبوة لأنه أنا مش معايا أسعار العبوات، فحضرتك هتيجي تختار العبوة وهوه هيديلك سعرها وإنت واقف

العميل : طب هل دي بضاعة حاضرة

مهندس منسي : أكيد إن شاء الله، لو ما كنش بضاعة حاضرة نصنعهالك في خلال 3 ـ 4 أيام بالكتير قوي

العميل : ماشي يا باش مهندس شاكرين أفضالك

مهندس منسي : لا تحت أمرك

العميل : سلام عليكم

 

Author: Engineer Mansy