شركة المهندس منسى لماكينات التعبئة والتغليف الحديث

شركة المهندس منسى لماكينات التعبئة والتغليف الحديث

شركة المهندس منسى لماكينات التعبئة والتغليف الحديث
شركة المهندس منسى لماكينات التعبئة والتغليف الحديث

العميل: السلام عليكم

المهندس منسى: عليكم السلام ورحمة الله وبركاته

العميل: لو سمحت كنت عايزه أعمل 5 طن عبوة الواحد كيلو و 5 طن عبوة النص كيلو

المهندس منسى: عبوات إيه؟

العميل: عبوات مكرونة ورز

المهندس منسى: أكياس يعني؟

العميل: آه تمام

المهندس منسى: عندنا آه

العميل: يعني إحنا هناخد أسبوعياً، إحنا المواد عندنا، يعني تغليف فقط

المهندس منسى: تغليف إزاي يعني، إحنا نغلف لكم؟

العميل: آه

المهندس منسى: لأ هوه إحنا بنبيع المكن وبنبيع الخامات

العميل: لكن مش بتغلفوا؟

المهندس منسى: لأ ده اسمه تغليف لحساب الغير ده مش عندنا، وما أنصحش إنك تعمليه عند حد

العميل: طب ليه طيب؟

المهندس منسى: مشاكل بقى ما بيهموش ما هو اسمك إنت هوه اللي شغال، تموين وميزان وحاجات من دي، فإنت مصنعك يبقى تحت رقابتك أحسن

العميل: آه… طيب ما إحنا دلوقتي عايزين نعمل التعبئة ديت حالياً مافيش مصنع

المهندس منسى: عادي إنشئي مصنع وتوكلي على الله المصنع مش محتاج، ده العميل: مكان بتأجريه لو معكيش فلوسه وتاخدي المكنة وأول طلبية هتجيبي حق المكنة منها

المهندس منسى: آه… حضرتك بتبيع المكن ده طبعاً؟

العميل: آه طبعاً أكيد أمال أنا بسوق لإيه

المهندس منسى: آه…

العميل: ما هوه كله النهاردة بيفهم النصيحة للتسويق، بيفهموها كده، براحتك

المهندس منسى: أوكيه ماشي على العموم هقول كده لصاحب الشركة ولو احتجت لحضرتك هكلمك تاني

العميل: إن شاء الله

المهندس منسى: أوكيه شكراً، مع السلامة

Author: Engineer Mansy