شركة المهندس منسى لماكينات التعبئة والتغليف الحديث

العميل: السلام عليكم
المهندس منسى: عليكم السلام ورحمة الله وبركاته
العميل: لو سمحت كنت عايزه أعمل 5 طن عبوة الواحد كيلو و 5 طن عبوة النص كيلو
المهندس منسى: عبوات إيه؟
العميل: عبوات مكرونة ورز
المهندس منسى: أكياس يعني؟
العميل: آه تمام
المهندس منسى: عندنا آه
العميل: يعني إحنا هناخد أسبوعياً، إحنا المواد عندنا، يعني تغليف فقط
المهندس منسى: تغليف إزاي يعني، إحنا نغلف لكم؟
العميل: آه
المهندس منسى: لأ هوه إحنا بنبيع المكن وبنبيع الخامات
العميل: لكن مش بتغلفوا؟
المهندس منسى: لأ ده اسمه تغليف لحساب الغير ده مش عندنا، وما أنصحش إنك تعمليه عند حد
العميل: طب ليه طيب؟
المهندس منسى: مشاكل بقى ما بيهموش ما هو اسمك إنت هوه اللي شغال، تموين وميزان وحاجات من دي، فإنت مصنعك يبقى تحت رقابتك أحسن
العميل: آه… طيب ما إحنا دلوقتي عايزين نعمل التعبئة ديت حالياً مافيش مصنع
المهندس منسى: عادي إنشئي مصنع وتوكلي على الله المصنع مش محتاج، ده العميل: مكان بتأجريه لو معكيش فلوسه وتاخدي المكنة وأول طلبية هتجيبي حق المكنة منها
المهندس منسى: آه… حضرتك بتبيع المكن ده طبعاً؟
العميل: آه طبعاً أكيد أمال أنا بسوق لإيه
المهندس منسى: آه…
العميل: ما هوه كله النهاردة بيفهم النصيحة للتسويق، بيفهموها كده، براحتك
المهندس منسى: أوكيه ماشي على العموم هقول كده لصاحب الشركة ولو احتجت لحضرتك هكلمك تاني
العميل: إن شاء الله
المهندس منسى: أوكيه شكراً، مع السلامة