ماكينة ألتراسونيك من شركة المهندس منسي

المهندس منسي: سلام عليكم
العميل: ألو مساء الخير
المهندس منسي: مساء الخير يا فندم
العميل: يعطيك العافية كيف حالك، أنا متأسفة جداً على الإزعاج
المهندس منسي: ولا يهمك
العميل: شو أخبارك كله تمام
المهندس منسي: الحمد لله
العميل: الله يسعدك، أخي الكريم عم بحكيك من بالإمارات، شو أخبارك
المهندس منسي: الحمد لله
العميل: الله يسعدك، أخي الكريم إنتم شركة المهندس منسي للصناعات
المهندس منسي: إن شاء الله
العميل: أنا آسفة أنا يمكن بتصل في وقت متأخر بس إحنا كتير مستعجلين جداً، إحنا عندنا مصنع بيعمل اليتيوب تبع القناع الـ إم بي إف، التيوبات البلاستيك عرفتهم
المهندس منسي: التيوبات البلاستيك اللي هي اللي بتنفخ في العبوة؟
العميل: أنا اللي ببعتلك هلأ صورتها على الواتس، إنت عندك على هادا الرقم صح؟
المهندس منسي: إن شاء الله
العميل: تمام… أنا بفوت على من الهند، لما وصلت على الإمارات الماكينة ما طلبتها ألتراسونيك، طلبتها فيلينج هيتينج، فاليتيوب لما صار يسوي فيلينج صار بينزل محروق حرق، عرفت إزاي، ما يعطي 100% ختم
المهندس منسي: آه
العميل: فإنتم عندكم….
المهندس منسي: طب ممكن حضرتك تبعتيلي فيديو ليها وهي شغالة؟
العميل: لأ ما عندي فيديو وهي شغالة، بس أنا بدي أعرف إنتم عندكم ألتراسونيك لختم التيوب؟
المهندس منسي: إن شاء الله
العميل: تمام.. شو أسعاره لأن أنا بدي أشتريه من عندكم بتواصل معاك لأن أنا بنزل على مصر بجيبهم؟
المهندس منسي:
العميل: 2500 درهم؟
المهندس منسي:
العميل: هاي فول ألتراسونيك؟
المهندس منسي: لأ هي بتعبي إنت بعتبيها بره وتخش تتلحم وخلاص
العميل: يا سلام عليك، دي بيتعمل عليها تاريخ؟
المهندس منسي: آه… وحدة التاريخ بتعمل
العميل: كام خانة للتاريخ بتعمل؟
المهندس منسي: براحتك، يعني إحنا بنتكلم دلوقتي في أول وحدة للتاريخ بـ 3.5….
العميل: هاي المكنة وظيفتها إيه بالضبط؟
المهندس منسي: حضرتك بتحطلها الكيس بتلحمها بالألتراسونيك وبعدين تطبع
العميل: يا سلام عليك ما فيها هيتينج حرارة، ألتراسونيك
المهندس منسي: ألتراسونيك آه، الحرارة مش هتنفع معاك لسبب بسيط، لأن التكنيك بتاع التيوب عالية، فعلى ما توصل درجة الحرارة للمنطقة المراد لحامها تكون هي ساحت
العميل:صح… صح.. كلام سليم.. كلام سليم
المهندس منسي: فهي تنفع معاك في حاجة واحدة، تنفع معاك في حاجة اسمها لامينيشن
العميل: آه لامينيشن صح
المهندس منسي: محدش بينصنع اللامينيتد إلا عدد بسيط جداً جداً تكاد تكون انقرضت
العميل: طب هي صناعة فين أخي الكريم هاي؟
المهندس منسي: لأ دي ماركة، براند، يعني إحنا بنعمل إيه؟؟؟ يعني إحنا بنصنع قطع الغيار وبنجمعها، وات إيفر بنجمعها في الصين في تايوان… يعني حضرتك دلوقتي لما تيجي تاخدي ماركة….
العميل: ماركة إيش إنتم؟
المهندس منسي: ماركة المهندس منسي
العميل: اسمها ماركة المهندس منسي
المهندس منسي: أيوه.. أيوه
العميل: إنتم عبارة عن شركة تجيب القطعة وهاي…؟؟؟
المهندس منسي: مجموعة شركات، اللي أسسها مهندس مصري
العميل: تمام… تمام…
المهندس منسي: فعملنا إيه؟؟؟ عملنا تصميمات وديزاين بناء على المدرسة الأوروبية، وبعد ما عملنا التصميمات وديزاين روحنا صنعنا قطع الغيار ديت على مكن حديث بره، لأن إحنا لاحظنا إن إحنا بنشتري من شركات كده إحنا بنشتغل تجار، فليقنا كل شركة بتعمل فلسفة جديدة ونظام جديد فهنا إحنا سبورت
العميل: حلو.. حلو…
المهندس منسي: نبص نلاقي إن كل واحد له فلسفته تعبنا جامد في عملية خدمة ما بعد البيع، فعملنا إحنا شغلنا بنفسنا
العميل: إنتوا بجيبه قطع
المهندس منسي: أيوه بنجمع القطع، ووحدة الكهرباء اللي هي دايرة الكنترول بتاعت الكهرباء بتاعتنا إحنا، ما تعملتش في العالم إلا لينا إحنا، يعني بي إل تي المهندس منسي، بتاعنا، ما بيتغيرش في أي مكنة هوه واحد
العميل: تمام… إنت متأكد إنت ألتراسونيك يعني ها؟ لو بدي أجيبها على الإمارات تكلفة الشحن في طيارات، بدي أسرع وقت
المهندس منسي: ممكن أوصلهالك من الصين دايركت
العميل: الصين مسكرين أخي الكريم، إحنا هاي مشكلتنا مسكرين
المهندس منسي: الصين مسكرين مقاطعات مقاطعات، أنا عندي فرع هناك في الصين بيبيع مكن
العميل: آه…
المهندس منسي: في مقاطعة شغالة وفي مقاطعة مش شغالة
العميل: يعني إنتم الماكينات مش عندكم بالصين؟
المهندس منسي: لا عادي في عندنا في الصين وعندنا 7 فروع في مصر
العميل: طب أجيبها من مصر ليش من الصين، أنا بدي الأسرع
المهندس منسي: ولا حاجة… ولا حاجة.. عادي مافيش مشكلة
العميل: والشحن كام بدوا يكلفني عليها، أنا بدي طيران بدي أسرع وسيلة يعني؟
المهندس منسي: دي مش عارف، بس أنا ممكن….
العميل: طيب أنا بدق عليك، هادا رقمك عليه واتس آب؟
المهندس منسي: آه
العميل: مين معي حضرتك؟
المهندس منسي: مع حضرتك المهندس منسي
العميل: حضرتك بنفسك المهندس منسي
المهندس منسي: أيوه
العميل: حياك الله أخي الكريم، إن شاء الله من الأعلى إلى الأعلى، طب أخي الكريم إنت لازم تخدمني بأسرع وقت لأنه فعلاً إحنا عندنا تقريباً فوق المليون طلبية تيوب، يعني فوق المليون ماسك
المهندس منسي: آه…
العميل: والهيتينج اللي أنا جيبته من الهند للأسف طلعت جداً سيئة، هلأ أنا راح أبعتلك صورة الألتراسونيك اللي عنا من الصين….
المهندس منسي: هي مش سيئة ولكن إنت شغلتي مكنة في غير مكانها
العميل: هي مليحة يعني، طب أنا سؤال بدي أسأله كام تيوب بتعمل هاي؟
المهندس منسي: على حسب سرعة اللي واقف عليها
العميل: والكمبروسر اللي عليها كام بار؟
المهندس منسي: ممكن كمبروسر واحد حصان يشغلها عادي
العميل: عندي كمبروسر 170 بار كتير ممتاز، ما عليه مشكلة يعني
المهندس منسي: إن شاء الله
العميل: طب أنا بالنسبة للترحيل باش مهندس منسي كيف بدنا نجيبها؟
المهندس منسي: ترحيل إيه؟
العميل: قصدي الماكينة دي ..إنت بتقول في عندك يعني فيه في مصر مش ضروري نجيبها من الصين
المهندس منسي: إن شاء الله
العميل: كتير ممتاز، أنا هلقت ببعتلك الصورة اللي عندي، ببعتلك التيوب ونتواصل أنا وياك وتحكيلي بالضبط إنت شلون تخدمني، بأي ماكينة تخدمني
المهندس منسي: إن شاء الله
العميل: وطريقة الدفع اللي بتشوفه مناسب أنا ما عندي مشكلة نهائياً
المهندس منسي: حاضر
العميل: الله يسعدك بس مهندس منسي الله يرضى عنك تسجل رقمي للضرورة جداً
المهندس منسي: ماشي
العميل: شكراً أخي الكريم، شكراً، يعطيك ألف عافية، شكراً، سلام