ماكينة الفاكيوم لتغليف البلح في أطباق من شركة المهندس منسي

ماكينة الفاكيوم لتغليف البلح في أطباق من شركة المهندس منسي

ماكينة الفاكيوم لتغليف البلح في أطباق من شركة المهندس منسي
ماكينة الفاكيوم لتغليف البلح في أطباق من شركة المهندس منسي

العميل : السلام عليكم

مهندس منسي : عليكم السلام ورحمة الله وبركاته

العميل : إزيك يا باش مهندس، كل عام وإنتم بخير

مهندس منسي : كل سنة وإنت طيب

العميل : وإنت طيب الله يكرمك، بقول حضرتك معاك دسوقي عبد الهادي من دمنهور، صاحب مصنع بلح

مهندس منسي : أهلاً بيك

العميل : معندكمش حاجة يا فندم بخصوص البلح، مكن تغليف…

مهندس منسي : عندنا آه، عندنا مكن تغليف البلح آه

العميل : اللي هي الأطباق

مهندس منسي : بالنسبة للأطباق عندنا، بالنسبة كمان للتغليف واحدة واحدة، بالنسبة للتغليف في أكياس

العميل : اللي أكياس الفاكيوم دي؟

مهندس منسي : عندنا الفاكيوم وعندنا…

العميل : لا خلاص من زمان، لا عايزين اللي هوه الأطباق

مهندس منسي : عندنا آه

العميل : موجودة حالياً؟

مهندس منسي : آه حضرتك شرفنا بالزيارة اتفرج عليها

العميل : طيب بتعمل كام طبق في المرحلة الواحدة؟

مهندس منسي : ما هو أنا مش عارف إنت عايز أنهي طبق، الطبق المكبوس ولا الطبق اللي ….

العميل : الطبق الرول اللي بيخش بيطلع الطبق من المكنة على طول، زي الطبق بتاع اللي هو الكيلو كده

مهندس منسي : آه… دي مكنة فاكيوم، في نص أتوماتيك وفي أتوماتيك

العميل : النص أتوماتيك بتعمل كام واحدة في المرحلة يعني؟

مهندس منسي : ممكن تعمل ألف في 1200 في الساعة

العميل : نص أتوماتيك؟

مهندس منسي : آه…

العميل : دي تعمل كام يا باش مهندس

مهندس منسي : المكنة بتعمل ، يعني × 12.5 يعني 18000 جنيه

العميل : بتعمل 1500 طن في الساعة

مهندس منسي : آه

العميل : يا بلاش، طب والتانية الأتوماتيك

مهندس منسي : بتعمل 88000

العميل : آه كده آه، طبعاً ده فرق شاسع أنا عارف، طب ممكن أشوفها إزاي قبل ما آجي

مهندس منسي : والله يستحسن لو حضرتك جيت عاينت بالطبيعة، لما تشوفها كده مش هتعرف تتخيلها، إنما لما تيجي…

العميل : طب حضرتك أكيد عندكم.. ممكن تبعتهالي على الواتس ولا حاجة، أصل أنا عجوز يعني، عشان آجي القاهرة بس أنا عايز أشوفها يعني

مهندس منسي : آه…

العميل : على الواتس ولا حاجة أشوفها، وبعدين مش بفلوس بصراحة يعني

مهندس منسي : أكيد آه

العميل : مش محتاج إن أنا أشوفها، بس إيه… أهوه لكي يطمئن قلبي وخلاص

مهندس منسي : هوه بتبقى كذا مرحلة مش مرحلة واحدة

العميل : مافيش مشكلة، يعني بتطلع إيه…

مهندس منسي : الأول بطلع الطبق، وبعد كده بتحط الحاجة فيه، وتخش على مكبس يكبسه وبعد كده يلحمه

العميل : تمام.. تمام.. مافيش مشكلة، يعني تتطلع واحدة واحدة، ولا مثلاً أربع خمسة

مهندس منسي : واحدة واحدة

مهندس منسي : بس دي لازم حضرتك تيجي نشرحها لك، مش هتعرف تتعامل معها

العميل : طب حتى لو صورة ليها على الواتس كده… لا يعني دي شغلتي برده يعني هتخيلها

مهندس منسي : إن شاء الله، ابعتلنا طلب استفسار على الواتس وإحنا هنبعتلك عليه

العميل : طيب ماشي، خلاص ماشي

مهندس منسي : مع السلامة

العميل : شكراً.. ما عندكمش حاجة تانية يا باش مهندس؟

مهندس منسي : شوف إنت عايز إيه وإحنا تحت الأمر

العميل : يعني في مكابس في….

مهندس منسي : آه في آه

العميل : أنا عندي مصنع بس بطور فيه يعني، بدخل فيه حاجة حاجة

مهندس منسي : آه…

العميل : طيب أنا هاجي أحسن، مش تقريباً في باب الشعرية؟

مهندس منسي : إن شاء الله

العميل : ماشي، شكراً يا باش مهندس، سلام

Author: Engineer Mansy