ماكينة الفاكيوم لتغليف البلح في أطباق من شركة المهندس منسي

العميل : السلام عليكم
مهندس منسي : عليكم السلام ورحمة الله وبركاته
العميل : إزيك يا باش مهندس، كل عام وإنتم بخير
مهندس منسي : كل سنة وإنت طيب
العميل : وإنت طيب الله يكرمك، بقول حضرتك معاك دسوقي عبد الهادي من دمنهور، صاحب مصنع بلح
مهندس منسي : أهلاً بيك
العميل : معندكمش حاجة يا فندم بخصوص البلح، مكن تغليف…
مهندس منسي : عندنا آه، عندنا مكن تغليف البلح آه
العميل : اللي هي الأطباق
مهندس منسي : بالنسبة للأطباق عندنا، بالنسبة كمان للتغليف واحدة واحدة، بالنسبة للتغليف في أكياس
العميل : اللي أكياس الفاكيوم دي؟
مهندس منسي : عندنا الفاكيوم وعندنا…
العميل : لا خلاص من زمان، لا عايزين اللي هوه الأطباق
مهندس منسي : عندنا آه
العميل : موجودة حالياً؟
مهندس منسي : آه حضرتك شرفنا بالزيارة اتفرج عليها
العميل : طيب بتعمل كام طبق في المرحلة الواحدة؟
مهندس منسي : ما هو أنا مش عارف إنت عايز أنهي طبق، الطبق المكبوس ولا الطبق اللي ….
العميل : الطبق الرول اللي بيخش بيطلع الطبق من المكنة على طول، زي الطبق بتاع اللي هو الكيلو كده
مهندس منسي : آه… دي مكنة فاكيوم، في نص أتوماتيك وفي أتوماتيك
العميل : النص أتوماتيك بتعمل كام واحدة في المرحلة يعني؟
مهندس منسي : ممكن تعمل ألف في 1200 في الساعة
العميل : نص أتوماتيك؟
مهندس منسي : آه…
العميل : دي تعمل كام يا باش مهندس
مهندس منسي : المكنة بتعمل ، يعني × 12.5 يعني 18000 جنيه
العميل : بتعمل 1500 طن في الساعة
مهندس منسي : آه
العميل : يا بلاش، طب والتانية الأتوماتيك
مهندس منسي : بتعمل 88000
العميل : آه كده آه، طبعاً ده فرق شاسع أنا عارف، طب ممكن أشوفها إزاي قبل ما آجي
مهندس منسي : والله يستحسن لو حضرتك جيت عاينت بالطبيعة، لما تشوفها كده مش هتعرف تتخيلها، إنما لما تيجي…
العميل : طب حضرتك أكيد عندكم.. ممكن تبعتهالي على الواتس ولا حاجة، أصل أنا عجوز يعني، عشان آجي القاهرة بس أنا عايز أشوفها يعني
مهندس منسي : آه…
العميل : على الواتس ولا حاجة أشوفها، وبعدين مش بفلوس بصراحة يعني
مهندس منسي : أكيد آه
العميل : مش محتاج إن أنا أشوفها، بس إيه… أهوه لكي يطمئن قلبي وخلاص
مهندس منسي : هوه بتبقى كذا مرحلة مش مرحلة واحدة
العميل : مافيش مشكلة، يعني بتطلع إيه…
مهندس منسي : الأول بطلع الطبق، وبعد كده بتحط الحاجة فيه، وتخش على مكبس يكبسه وبعد كده يلحمه
العميل : تمام.. تمام.. مافيش مشكلة، يعني تتطلع واحدة واحدة، ولا مثلاً أربع خمسة
مهندس منسي : واحدة واحدة
مهندس منسي : بس دي لازم حضرتك تيجي نشرحها لك، مش هتعرف تتعامل معها
العميل : طب حتى لو صورة ليها على الواتس كده… لا يعني دي شغلتي برده يعني هتخيلها
مهندس منسي : إن شاء الله، ابعتلنا طلب استفسار على الواتس وإحنا هنبعتلك عليه
العميل : طيب ماشي، خلاص ماشي
مهندس منسي : مع السلامة
العميل : شكراً.. ما عندكمش حاجة تانية يا باش مهندس؟
مهندس منسي : شوف إنت عايز إيه وإحنا تحت الأمر
العميل : يعني في مكابس في….
مهندس منسي : آه في آه
العميل : أنا عندي مصنع بس بطور فيه يعني، بدخل فيه حاجة حاجة
مهندس منسي : آه…
العميل : طيب أنا هاجي أحسن، مش تقريباً في باب الشعرية؟
مهندس منسي : إن شاء الله
العميل : ماشي، شكراً يا باش مهندس، سلام