ماكينة اندكشن سيل وطبات من شركة المهندس منسي

ماكينة اندكشن سيل وطبات من شركة المهندس منسي

ماكينة اندكشن سيل وطبات من شركة المهندس منسي
ماكينة اندكشن سيل وطبات من شركة المهندس منسي

العميل : سلام عليكم

المهندس منسي : عليكم السلام ورحمة الله وبركاته

العميل : شركة المهندس منسي

المهندس منسي : أيوه

العميل : إزيك يا سعادة الباشا

المهندس منسي : الله يخليك

العميل : عاوز المبيعات ولا حضرتك هتيدي أسعار؟

المهندس منسي : خير أأمرني

العميل : عاوز مكنة إندكشن سيل وعايز طباتها وعايز ألفين إزازة بلاستيك كده

المهندس منسي : عاوز طباتها

العميل : عاوز المكنة الليزر

المهندس منسي : الـ إيه؟

العميل : مكنة إندكشن سيل

المهندس منسي : آه..

العميل : طب الأسعار النهاردة كام، إنت عارف كل يوم العملية يعني…

المهندس منسي : نفس السعر بس بال

العميل : نفس السعر.. تمام، تمام يا باش مهندس

المهندس منسي : بس بناخد منك الفلوس بالجنيه المصري، قبل كده مافيش مشكلة نحسبلك ال على 10 جنيه

العميل : ده إنتم 100%

المهندس منسي : ما هوه طالما إن إحنا سعرنا الأسعار بال عمر ما السعر ما هيغلى، هيغلى ليه؟

العميل : لا مش هيغلى لأ، تمام يا باشا، يعني هي كام مصري؟

 

العميل : معلش دي كسل بس إنما أنا ما اشترتش بأمانة والله

المهندس منسي : معلش عشان خاطر….

العميل : على فكرة لو أنا شاري أو أنا عارف إن أنا بلعب ما كنتش كلمتك ع الواتس

المهندس منسي : ما هو أنا جاي لمعاليك أهوه، المعلمين هنا بيعملوا إيه؟؟؟ بيتصلوا بينا ويبقى الزبون قاعد قدامهم….

العميل : لا حد الله بص يا باشا أنا مش تاجر، ده أنا محتاجهم ليا لشغلي أنا

المهندس منسي : لا ولا يهمك تحت أمرك، بس هوه إحنا بنخاف من الأسعار؟؟؟!!! إحنا بنقول الأسعار، بس زي ما تقول عشان الإجهاد عليا أنا بس

العميل : لا.. لا… أنا بقول لحضرتك بأمانة بالله ما اشترتش، قلتلي في حاجة بـ 1500 بس مش موجودة عندي لما تبقى موجودة هبقى أكلمك، فمن ساعتها ما اتصلتش

المهندس منسي : لا موجودة اللي هي بـ يعني 2000 جنيه مصري

العميل : تمام.. قلتلي في حاجة بـ 2000  وقلتلك أنا عايزها لشغلي أنا مش لتجارة

المهندس منسي : آه…

العميل : وعاوز ألفين قلتلي 10، طب أنا هاخد 10 آلاف أعمل بيهم إيه

المهندس منسي : لا مش مشكلة ممكن 2000 إزازة مافيش مشكلة

العميل : مافيش مشكلة

المهندس منسي : لا عادي ممكن تييجي تبص على الأزايز اللي موجودة وتختار منهم أهوه

العميل : طب خلاص أنا عندي واحد صحبي جنبكم كنت بعته شغال في قوات الأمن عندكم، تمام.. فأنا هجيبه لأني أنا بعته على المكان ده قبل كده

المهندس منسي : ماشي يا غالي

العميل : ماشي.. فإحنا آسفين يا باشا للإزعاج أولاً يعني

المهندس منسي : لا تحت أمرك يا باشا في أي وقت يعني

العميل : عشان أنا أحضر الفلوس، المكنة تعتبر بـ 2000 جنيه مش كده؟

المهندس منسي : آه في بـ 2000 وفي بـ 3500

العميل : تمام… والإزازة طبعاً حسب وزنها ولا حسب قماشتها ولا إيه بالضبط؟

المهندس منسي : آه بيبقى حسب وزنها آه

العميل : يعني تقريباً 100 جرام الإزازة تقريباً

المهندس منسي : ما هو عملية 100 جرام ديت في منها أسعار كتيرة قوي، يستحسن لما تشوفها على الطبيعة…

العميل : أنا عاوز إزازة ناشفة مش طرية

المهندس منسي : آه ده بقى يبقى صعب عليا إن أنا أديلك سعرها، حضرتك تيجي تشرفنا بالزيارة وإن شاء الله خير

العميل : طب تمام، بجوار المدرسة الثانوية بنات

المهندس منسي : هبعتلك العنوان في رسالة حالاً

العميل : دلوقتي؟

المهندس منسي : آه

العميل : تسلم يا باشا، أنا معايا العنوان عموماً ولا اتغير

المهندس منسي : آه هوه نفسه آه

العميل : هوه هوه شركة المهندس منسي ورا باب الشعرية

المهندس منسي : آه في باب الشعرية، حدائق القبة، مدينة نصر

العميل : اللي أقربلي أنا أنا جاي من أبو حماد، اللي أقربلي؟

المهندس منسي : يبقى باب الشعرية

العميل : باب الشعرية

المهندس منسي : ماشي يا غالي

العميل : ماشي يا باشا، ألف شكر وآسفين يا باشا للإزعاج

المهندس منسي : لا ولا يهمك يا غالي

العميل : تسلم يا باشا سلام عليكم

 

 

Author: Engineer Mansy