ماكينة تعبئة الكريمات الأوتوماتيك في اكياس من شركة المهندس منسي

العميل : السلام عليكم
مهندس منسي : عليكم السلام ورحمة الله وبركاته
العميل : شركة المهندس منسي
مهندس منسي : أيوه
العميل : حضرتك أنا بتصل بخصوص المكنة اللي هي إم تو باك
مهندس منسي : آه كل المكن اللي عندنا اسمه إم تو باك
العميل : اللي هي بتاعت تعبئة وتغليف الأكياس
مهندس منسي : آه.. هتعبي إيه بقى؟
العميل : هعبي كريم
مهندس منسي : في أكياس؟
العميل : آه.. شوفت حضرتك كريم فري & لافلي
مهندس منسي : آه
العميل : حاجة زيه
مهندس منسي : أيوه تمام
العميل : طيب أنا كنت محتاجة أعرف السعر، والمكنة بتطبع كام كيس في الساعة؟ وأقل فئة عندك في الماكينات إيه؟ وهي المفروض بقى من 5 جرام صح كده.. لحد إيه؟
مهندس منسي : آه هي المكنة تعمل من 5 جرام لغاية 100 جرام، في منها
العميل : أتوماتيك وفي منها…
مهندس منسي : لو طلعتي وعملتي من 10 جرام تعملي من 10 جرام لغاية ربع كيلو
العميل : لأ معلش تاني حضرتك من 5 جرام لغاية كام؟
مهندس منسي : انترستنج من 5 جرام
العميل : أنا 5 جرام و 10 جرام
مهندس منسي : آه… 5 جرام تعملك أقصى حد فيها 100 جرام
العميل : تمام أوكيه، دي سعرها كام؟
مهندس منسي : لحد 6 ـ 7 ـ 10 ـ 15 ـ 20 ـ 30 ـ 70… تعبي جرامات متعددة لغاية 100 جرام حسب ما تعايريها
العميل : تمام.. السعر بتاعها كام؟
مهندس منسي : في بقى أتوماتيك وفي نص أتوماتيك
العميل : اللي هي أنا عايزه أتوماتيك تعبئة وتغليف على طول
مهندس منسي : الأتوماتيك بتعمل ، بنضرب ال × 18
العميل : أوكيه، بتعمل كام كيس في الدقيقة
مهندس منسي : ولكن إنت هتسأليني إنتم في مصر وبتسمي بال ليه؟؟
مهندس منسي : آه.. إنت بضربي سعر ال × 18
العميل : أوكيه، بتعمل كام كيس في الساعة؟ إحنا هنسحب ال على حسب السعر بتاع السوق
مهندس منسي : آه… من 33 لغاية 80 كيس في الدقيقة
العميل : دي الأتوماتيك صح كده؟
مهندس منسي : آه
العميل : تمام.. طب والنص أتوماتيك؟
مهندس منسي : بتعمل 1350 ، بتعمل ألف كبسة في الساعة أو حسب سرعة العامل، أو ممكن تعمل 1500 لو العامل اللي عليها سريع
العميل : آه تمام… بس هوه بيعبي بنفسه أو بيمسك الكيس صح كده؟
مهندس منسي : بيمسك الكيس آه
العميل : آه تمام… أنا في التغليف بتاعها اللي هي الخطوط اللي تحت دي
مهندس منسي : آه
العميل : تمام.. أنا عايزه بس معلش أستفسر عن حاجة تاني، لو في المكنة اللي هي البرطمان أو العلبة البلاستيك
مهندس منسي : آه
العميل : تمام… دي برده نظامها إيه؟
مهندس منسي : في أتوماتيك وفي نص أتوماتيك
العميل : ماشي ممكن معلش تديني الـ 2
مهندس منسي : الأتوماتيك بتاعتها بتعمل 8000 ، والنص أتوماتيك هي نفسها أم 1350
مهندس منسي : هي النص أتوماتيك عموماً اللي تعبي الأكياس هي نفسها اللي تعبي العبوات
العميل : لأ تاني معلش أنا آسفة
مهندس منسي : المكن النص أتوماتيك اللي بتعبي الأكياس هي نفس المكنة النص أتوماتيك اللي تعبي معاكي العبوات
العميل : يعني دي هي دي
مهندس منسي : آه هي هياها
العميل : بنفس التقفيلة بتاعتها
مهندس منسي : آه… في الأتوماتيك بقى بتختلف
العميل : تمام… أوكيه طيب ماشي، في بقى توصيل لحد المكان صح كده؟
مهندس منسي : عملية التوصيل دي مش قضية يعني، إنتم بمجرد اشتريتوا المكنة قلتلنا وصلهالنا نوصلهالك
العميل : طيب مبدئياً أنا مع حضرتك هبة إلياس مدير تنفيذي لشركة مانيجر
مهندس منسي : آه يعني مش إنتي المصنع
العميل : لا.. لا… أنا عندي عملاء كتير بيطلبوا الحاجات ديت
مهندس منسي : آه ما تستورديها
العميل : بس فمستر عمرو كان لسه مكلم برده حضرتك رديت عليه، بس أنا كنت عايزه أعرف تفاصيل أكتر…
مهندس منسي : إحنا مجموعة بنرد مش أنا لوحدي اللي برد
العميل : أتشرف باسم حضرتك يا فندم؟
مهندس منسي : المهندس منسي
العميل : اتشرفت بيك يا فندم، مرسي قوي لحضرتك، شكراً