ماكينة تعبئة الكريمات الأوتوماتيك في اكياس من شركة المهندس منسي

ماكينة تعبئة الكريمات الأوتوماتيك في اكياس من شركة المهندس منسي

ماكينة تعبئة الكريمات الأوتوماتيك في اكياس من شركة المهندس منسي
ماكينة تعبئة الكريمات الأوتوماتيك في اكياس من شركة المهندس منسي

العميل : السلام عليكم

مهندس منسي : عليكم السلام ورحمة الله وبركاته

العميل : شركة المهندس منسي

مهندس منسي : أيوه

العميل : حضرتك أنا بتصل بخصوص المكنة اللي هي إم تو باك

مهندس منسي : آه كل المكن اللي عندنا اسمه إم تو باك

العميل : اللي هي بتاعت تعبئة وتغليف الأكياس

مهندس منسي : آه.. هتعبي إيه بقى؟

العميل : هعبي كريم

مهندس منسي : في أكياس؟

العميل : آه.. شوفت حضرتك كريم فري & لافلي

مهندس منسي : آه

العميل : حاجة زيه

مهندس منسي : أيوه تمام

العميل : طيب أنا كنت محتاجة أعرف السعر، والمكنة بتطبع كام كيس في الساعة؟ وأقل فئة عندك في الماكينات إيه؟ وهي المفروض بقى من 5 جرام صح كده.. لحد إيه؟

مهندس منسي : آه هي المكنة تعمل من 5 جرام لغاية 100 جرام، في منها

العميل : أتوماتيك وفي منها…

مهندس منسي : لو طلعتي وعملتي من 10 جرام تعملي من 10 جرام لغاية ربع كيلو

العميل : لأ معلش تاني حضرتك من 5 جرام لغاية كام؟

مهندس منسي : انترستنج من 5 جرام

العميل : أنا 5 جرام و 10 جرام

مهندس منسي : آه… 5 جرام تعملك أقصى حد فيها 100 جرام

العميل : تمام أوكيه، دي سعرها كام؟

مهندس منسي : لحد 6 ـ 7 ـ 10 ـ 15 ـ 20 ـ 30 ـ 70… تعبي جرامات متعددة لغاية 100 جرام حسب ما تعايريها

العميل : تمام.. السعر بتاعها كام؟

مهندس منسي : في بقى أتوماتيك وفي نص أتوماتيك

العميل : اللي هي أنا عايزه أتوماتيك تعبئة وتغليف على طول

مهندس منسي : الأتوماتيك بتعمل ، بنضرب ال × 18

العميل : أوكيه، بتعمل كام كيس في الدقيقة

مهندس منسي : ولكن إنت هتسأليني إنتم في مصر وبتسمي بال ليه؟؟

مهندس منسي : آه.. إنت بضربي سعر ال × 18

العميل : أوكيه، بتعمل كام كيس في الساعة؟ إحنا هنسحب ال على حسب السعر بتاع السوق

مهندس منسي : آه… من 33 لغاية 80 كيس في الدقيقة

العميل : دي الأتوماتيك صح كده؟

مهندس منسي : آه

العميل : تمام.. طب والنص أتوماتيك؟

مهندس منسي : بتعمل 1350 ، بتعمل ألف كبسة في الساعة أو حسب سرعة العامل، أو ممكن تعمل 1500 لو العامل اللي عليها سريع

العميل : آه تمام… بس هوه بيعبي بنفسه أو بيمسك الكيس صح كده؟

مهندس منسي : بيمسك الكيس آه

العميل : آه تمام… أنا في التغليف بتاعها اللي هي الخطوط اللي تحت دي

مهندس منسي : آه

العميل : تمام.. أنا عايزه بس معلش أستفسر عن حاجة تاني، لو في المكنة اللي هي البرطمان أو العلبة البلاستيك

مهندس منسي : آه

العميل : تمام… دي برده نظامها إيه؟

مهندس منسي : في أتوماتيك وفي نص أتوماتيك

العميل : ماشي ممكن معلش تديني الـ 2

مهندس منسي : الأتوماتيك بتاعتها بتعمل 8000 ، والنص أتوماتيك هي نفسها أم 1350

مهندس منسي : هي النص أتوماتيك عموماً اللي تعبي الأكياس هي نفسها اللي تعبي العبوات

العميل : لأ تاني معلش أنا آسفة

مهندس منسي : المكن النص أتوماتيك اللي بتعبي الأكياس هي نفس المكنة النص أتوماتيك اللي تعبي معاكي العبوات

العميل : يعني دي هي دي

مهندس منسي : آه هي هياها

العميل : بنفس التقفيلة بتاعتها

مهندس منسي : آه… في الأتوماتيك بقى بتختلف

العميل : تمام… أوكيه طيب ماشي، في بقى توصيل لحد المكان صح كده؟

مهندس منسي : عملية التوصيل دي مش قضية يعني، إنتم بمجرد اشتريتوا المكنة قلتلنا وصلهالنا نوصلهالك

العميل : طيب مبدئياً أنا مع حضرتك هبة إلياس مدير تنفيذي لشركة مانيجر

مهندس منسي : آه يعني مش إنتي المصنع

العميل : لا.. لا… أنا عندي عملاء كتير بيطلبوا الحاجات ديت

مهندس منسي : آه ما تستورديها

العميل : بس فمستر عمرو كان لسه مكلم برده حضرتك رديت عليه، بس أنا كنت عايزه أعرف تفاصيل أكتر…

مهندس منسي : إحنا مجموعة بنرد مش أنا لوحدي اللي برد

العميل : أتشرف باسم حضرتك يا فندم؟

مهندس منسي : المهندس منسي

العميل : اتشرفت بيك يا فندم، مرسي قوي لحضرتك، شكراً

 

Author: Engineer Mansy