ماكينة فاكيوم تشكيل علب الكشري والزبادي موديل 605 ماركة المهندس منسي

ماكينة فاكيوم تشكيل علب الكشري والزبادي موديل 605 ماركة المهندس منسي
ماكينة فاكيوم تشكيل علب الكشري والزبادي موديل 605 ماركة المهندس منسي
ماكينة فاكيوم تشكيل علب الكشري والزبادي موديل 605 ماركة المهندس منسي

العميل : السلام عليكم.

المهندس منسي : عليكم السلام ورحمة الله وبركاته

العميل :  كنت بسأل حضرتك على…

المهندس منسي : هوه الصوت مش واضح الصوت ضعيف قوي.

العميل : سامعني كده يا فندم كويس.

المهندس منسي : آه اتفضل.

العميل : كنت بسأل حضرتك على مكنة تغليف الكشري، علب الكشري وعلب الزبادي.

المهندس منسي : تغليف؟

العميل : تغليف، المكنة الإم تو باك 605.

المهندس منسي : دي مكنة تصنيع العلب.

العميل : أيوه يا فندم ما أنت بتجيب الرول وبتقفله وتلحمه، ولا بتحط فيها بودر؟

المهندس منسي : آه.. إنت عايز تقفله وتلحمه يعني؟

العميل : مكنة إم تو باك 605 دي بتعمل إيه؟

المهندس منسي : دي بتشكل العلب، أما في مكنة تانية للحام العلب.

العميل : دي بتشكل العلب.

المهندس منسي : آه.

العميل : بتحط جواها المادة الخام وهي تبدأ تطلع المنتج، صح كده.

المهندس منسي : مضبوط آه.

العميل : دي عامله كام يا فندم؟

المهندس منسي : بس أعلى ارتفاع في العلبة 5سم.

العميل : أعلى ارتفاع في العلبة 5 سم؟

المهندس منسي : آه..

العميل : ما بتجيبش أكتر من كده آه..طب ما هوه كده ما فيش علبة كشري ارتفاعها 5سم.

المهندس منسي : لا ما هو في علب كشري صغيرة اللي هي الارتفاع 5سم اللي هي بسموها الصينية.

العميل : الصينية أما العلب الكبيرة الـ10 سم والكلام ده ما بتعملهاش؟

المهندس منسي : لا.

العميل : طب في مكنة عندك بتعمل الارتفاع العالي ده.

المهندس منسي : لا دي مكنة بقى حاجة اسمها  آند بلاو دي مكنة غالية بتعملها في حدود 125 .

العميل : 125 .. يعني ده أعلى ارتفاع ليك 5 سم يعني بحيث إنت تعمل العلب….

المهندس منسي : المكنة بتاعتنا بـ .

العميل : يعني بمعدل مصري 13500 صح كده.

المهندس منسي : مضبوط آه.

العميل : دي بقى أنا لو حابب أشوفها أتفرج عليها، أتفرج عليها فين يا فندم.

المهندس منسي : إحنا عندنا فرع حدائق القبة، مدينة نصر، باب الشعرية.

العميل : طيب هي متواجدة في فرع حدائق القبة؟

المهندس منسي : اتصل.. هبعتلك تليفون المبيعات بقى تابع معاهم.

العميل : طيب هوه حضرتك شغال في مكن تاني؟ شغال في مكن حقن؟

المهندس منسي : آه.. مكن حقن بلاستيك آه.

العميل : ده جديد ولا استيراد.

المهندس منسي : استيراد آه.

العميل : طيب إنت شغال في إيه يا فندم؟ في المكن ماركات إيه؟

المهندس منسي : المكن ده بيبقى بظروفها ممكن دي بي، ممكن إنجل، الموجود يعني.

العميل : يعني بحسب.. المكن المتوفر عندك؟ إنجل ولا مكن إيه؟ بوي ألماني؟

المهندس منسي : مكنة بي إم.

العميل : بي إم.. تمام يا فندم، طب إنت حد… طب ماشي يا فندم، طب ابعتلي أي حد أعرف أتواصل معاه.

المهندس منسي : هبعتلك أنا تليفون المبيعات في رسالة دلوقتي حالاً.

العميل : طيب ماشي ما فيش مشاكل.

Author: Engineer Mansy