ماكينة الفاكيوم لتفريغ الهواء من الكيس من شركة المهندس منسي

ماكينة الفاكيوم لتفريغ الهواء من الكيس من شركة المهندس منسي

ماكينة الفاكيوم لتفريغ الهواء من الكيس من شركة المهندس منسي
ماكينة الفاكيوم لتفريغ الهواء من الكيس من شركة المهندس منسي

العميل : سلام عليكم

مهندس منسي : وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

العميل : يا هلا يا خوي

مهندس منسي : يا هلا بيكي

العميل : المهندس منسي

مهندس منسي : إن شاء الله

العميل : يعطيك العافية يا خوي

مهندس منسي : الله يعافيكي

العميل : إحنا شوفنا مكاينكم في الإنترنت في اليوتيوب

العميل : وإحنا نهتم في موضوع اللي هوه الفاكيوم والأكياس… نبي طريقة لوجبات الجاهزة للأكل

مهندس منسي : آه…

العميل : اللي نهتم فيه إن هوه يكون مدته طويلة إنه ما يصير إكس باير، اللي هوه الفاكيوم

مهندس منسي : آه…

العميل : شنو في طريقة عندكم حج الوجبات، وجبات كشري مثلاً بدنا نبيعها جاهزة يعني

مهندس منسي : هوه مكنة الفاكيوم بتشفط الهوا من الكيس، يعني حضرتك هتحطي الوجبة بتاعتك في قلب الكيس وبعد كده تشفطي الهوا من الكيس

العميل : الكيس لا.. لا ما بينفع بدنا في صحون عشان نحطها بالسوبر ماركت تبقى دايركت يعني

مهندس منسي : آه…

العميل : ما حد يشتري بالكيس

مهندس منسي : يبقى مافيش قدامنا غير طريقة تانية بقى

العميل : اللي هيا….

مهندس منسي : عايزه تعملي فاكيوم على الأطباق؟

العميل : أيوه

مهندس منسي : فاكيوم على الأطباق ديت هتبقى مثلاً مكنة مكلفة قوي…. اتفضلي

العميل : إيه أنا أبي بالنسبة للشغلة… أنا أشتغل في شغلتين، اللي هوه الجاهز للأكل، واللحوم

مهندس منسي : اللحوم مش مشكلة، اللحوم ممكن تعمليها في كيس وبتحطيها، ولا عايزه تحطيها في طبق برده

العميل : لأ لازم تريه، أنا شفت عندكم زي تريه بيتحط عليها اللحم، بيتحط عليها السمك….

مهندس منسي : آه.. ابعتلنا الرابط اللي إنت شفتي على الإيميل وإن شاء الله هنرد عليك خلال…

العميل : كام يوم يا أخي حتى ما يصير إكس باير

مهندس منسي : يزود الإكس باير أد إيه يعني؟

العميل : أيوه

مهندس منسي : ما هوه دفرنس كل مادة….

العميل : مثلاً اللحم؟

مهندس منسي : اللحم فيه سماكته أد إيه، كده يعني… يزود الإكس باير حوالي كام… التكنيك بتاع الكيس أد إيه؟ واللحمة نفسها إيه؟ والجو نفسه إيه؟ حاجات كتيرة قوي بتحكمها… عموماً هوه الفاكيوم بيزود الإكس باير

العميل : أد إيش يزود، يعني مش كده، هل يسوى إن الواحد يسوي الفاكيوم يزود زيادة، أد شو الزيادة يعني 20 يوم، ولا يزود 4 أيام

مهندس منسي : يسوى طبعاً، إزاي بقى، ده حاجة عالمية مش حاجة ….

العميل : أدري بس عشان نكون بالصورة لما يكون عندنا ….

مهندس منسي : بصي حضرتك ابعتلنا طلب استفسار على الإيميل وإن شاء الله هيرد عليكي فريق المراسلات في خلال من 48 ساعة لأسبوع

العميل : بالنسبة للإيميل شوي بصير الاستفسارات كتيرة يعني، يعني بس بصورة عامة طريقة التريه اللي إحنا شوفناها كان موجود فيها ولحم، جد شيه يسوي الإكس باير مالها، بالنسبة للدجاج

مهندس منسي : طب ابعتلنا الرابط بتاع حضرتك على الإيميل وإن شاء الله هيردوا عليكي

العميل : يا خي مع السلامة

Author: Engineer Mansy