ماكينة لحام التراسونيك للحام انابيب معجون الاسنان من شركة المهندس منسي

ماكينة لحام التراسونيك للحام انابيب معجون الاسنان من شركة المهندس منسي

ماكينة لحام التراسونيك للحام انابيب معجون الاسنان من شركة المهندس منسي
ماكينة لحام التراسونيك للحام انابيب معجون الاسنان من شركة المهندس منسي

العميل : السلام عليكم

المهندس منسي : عليكم السلام ورحمة الله وبركاته

العميل : باش مهندس

المهندس منسي : أهلاً بيك

العميل : الله يخليك معاك د/ محمد صلاح، كنت كلمتك من أسبوع تقريباً بخصوص المكنة اللي بتعبي الأنبوبة بتاعت معجون الأسنان

المهندس منسي : آه

العميل : فاكرني حضرتك، سعادتك بعتلي إيميل وكده، كنت عايز أسأل حضرتك المكنة اللي هي أم 3000 وشويه دي بتعبي ولا ما بتعبيش؟

المهندس منسي : لا ما بتعبيش بتلحم بس، بتلحم الأنبوبة لأنه الأنبوبة بتبقى لامينيت

العميل : الأنبوبة إيه يا فندم؟

المهندس منسي : الأنبوبة اللي هتلحم عليها اسمها أنبوبة لامينيت

العميل : كام طبقة؟

المهندس منسي : بتبقى 3 طبقات

العميل : بولي إيثيلين

المهندس منسي : بتبقى بولي إيثيلين ألومنيوم بولي إيثيلين

العميل : تمام…

المهندس منسي : هما بيقولوا عليها 5 طبقات ولكن هي 3 طبقات بس، هما بيعتبروا اكتر من طبقتين، ولكن هي مادة الألومنيوم ما بتتحسبش عموماً يعني

العميل : لكن هي مكنة اللحام بس أنا شفتها صورة في النت، لحام بس مش تعبئة ولحام؟

المهندس منسي : لأ لحام بس آه

العميل : هي بكام بالضبط عشان أبعت حد يخدها؟

المهندس منسي : يعني 3600 جنيه مصري

العميل : ادينا سعر حلو عشان هناخد 2 والله

المهندس منسي : يا باشا إحنا أسعارنا نهائية، إحنا شركة مالت إنترناشيونال

العميل : في عندك تابلت كونترست ماشين ولا لأ؟

المهندس منسي : نعم؟؟

العميل : تابلت كونترست ماشين

المهندس منسي : اللي هوه… إنت عايز المكنة اللي بتعبي الأقراص؟

العميل : أصل معايا الدكتور اتفضل اتكلم معاه…ألو.. السلام عليكم

المهندس منسي : عليكم السلام ورحمة الله وبركاته

العميل : إزيك يا باش مهندس كل سنة وحضرتك طيب

المهندس منسي : الحمد لله

العميل : ربنا يبارك فيك يا رب، أنا عايزك تنتشر ما تبقاش في باب الشعرية كده، انتشر في القاهرة كلها

المهندس منسي : إن شاء الله

العميل : ربنا ييسرلك يا رب، بقولك الماكينة بتاعت اللحام دي أخبارها إيه اللي بيكلمك فيها الدكتور محمد، سعرها كام حضرتك؟

المهندس منسي : ، 3600 جنيه مصري

العميل : طب بتلحم بولي إيثيلين وألومنيوم وكده؟

المهندس منسي : بتلحم الأنابيب اللي هي عبارة عن بولي إيثيلين ألومنيوم بولي إيثيلين، أو بولي إيثيلين إيه دبل إيه ألومنيوم إيه دبل إيه بولي إيثيلين

العميل : اللي موجودة في السوق يعني

المهندس منسي : آه اللي موجودة في السوق، إنما بالنسبة للأنابيب البلاستيك ما بتلحمهاش، تلحمها بس لما تلحمها تورور، فليها الأنابيب البلاستيك ليها مكنة تانية اسمها ألتراسونيك

العميل : آه… بكام الألتراسونيك؟

المهندس منسي : أما أنبوبة معجون السنان ديت المكنة اللي هي اللحام ديت تلحمها

العميل : أيوه معجون السنان آه، اللي هي حضرتك بتعمل معجون السنان وكده

المهندس منسي : بتعمل أنابيب معجون السنان، خلي بال حضرتك أنابيب معجون السنان معمولة من خامة مخصصة

العميل : طب عندك أنابيب لو حبينا ناخد منك أنابيب طيب؟

المهندس منسي : مافيش مشكلة نقدر نوردلك بس أقل كمية 25000

العميل : طب بكام سعر الأنبوبة يكون كام في الـ 25000

المهندس منسي : يبقى في حدود 1 جنيه، 1.16 جنيه، 1.20 كده يعني

العميل : لا غالية جنيه؟

المهندس منسي : ما هو كام × كام؟ أنا بكلمك كده على أي سعر وبس

العميل : أنا كنت بكلم شركة قالولي 35 قرش الأنبوبة

المهندس منسي : آه 35 يبقى 35 جرام أو 25 جرام

العميل : آه.. آه…طب الكومبريشن ماشين، المكبس ////// بكام؟

المهندس منسي : 4، ده مواصفات ألماني، وده ما ينفعش إن أنا… لازم يبقى كل حاجة جودتها عالية فيه، لأنه حاجة هتخش بطن الإنسان

العميل : لأ مافيش حاجة مصري كده أو صيني كده تبقى سعر أقل؟

المهندس منسي : والله أنصحك في ده بالذات… أصل إنت بتعمل دوا هوه إنت بتعمل أي حاجة…

العميل : لا.. لا.. مش دوا، ده أنا هعمل بيه حاجات ////// حاجات زي كده

المهندس منسي : لا هوه عموماً الموديل ده بس اللي عندنا، ومن يوم ما نزلنا بيه عملنا مواصفات ألماني حاجة نظيفة قوي وركزنا عليه وقلنا مش هنعمل أقل من كده

العميل : طب البلستر باكتش ماشين بتاعت ////// الشرايط بكام؟

المهندس منسي : بتعمل

العميل : ماشي يا فندم، خلاص هنجيلك ناخد المكنة الصغيرة اللي هي على قدنا دي

المهندس منسي : إن شاء الله

العميل : بإذن الله يكون بينا تعامل بإذن الله

المهندس منسي : ماشي يا غالي

العميل : شكراً يا فندم، السلام عليكم

 

Author: Engineer Mansy